• 1-3 dages levering
  • 30 dages fuld returret
  • 22 års erfaring

Handelsbetingelser

Betalingsvilkår

 

Sikkerhed ved nethandel

Når du bestiller varer på iBob.dk's hjemmeside håndteres betalingen med kort af PBS International. Alle overførsler mellem os og PBS International er krypterede og sker via den mest sikre teknologi. Læs eventuelt mere på www.pbs.dk 

 

Betaling med kreditkort

Betaling med kreditkort foregår i samarbejde med PBS International A/S. Det er muligt at bestille varer for maksimalt kr. 8.000,- (inkl. moms). Når du godkender ordren bliver beløbet reserveret på din konto og de trækkes først ved afsendelse af varen. Ved betaling med kreditkort betales der et gebyr til PBS International A/S på kr. 1,45 + 0,1 % af det handlede beløb.

Forbrugerstyrelsen udtaler (jf. www.forbrug.dk):

Betaling med Dankort eller andet betalings- eller kreditkort, hvor du indtaster kortnummer, udløbsdato og kortets tre kontrolcifre, må normalt anses for at være en sikker betalingsmetode”.

- Når du har betalt med et betalings- eller kreditkort på denne måde, kan banken føre dine penge tilbage: - varen eller ydelsen ikke bliver leveret. - sælgeren opkræver mere end det aftalte beløb. - du udnytter din fortrydelsesret ved at undlade at modtage varen. - der er hævet på din konto uden din tilladelse.

 

Betaling pr. faktura (kun virksomheder)

Ved nye faktura kunder tillader vi os at kreditvurdere hver kunde enkeltvis. Derfor er oplysning af CVR-nr., kontaktperson og telefonnummer påkrævet. For at sikre bedst fremtidig samarbejde vil vi, i nogle tilfælde, tillade os at kontakte kontaktpersonen, i forbindelse med betalingen eller andre spørgsmål om virksomheden. Hvis du ønsker en større kredit skal du henvende dig til iBob.dk (via e-mail info@iBob.dk eller på telefon 75 45 79 00). 

Betalingen foregår via girokort og der er 10 dages kredit for private virksomheder og 21 dages kredit for offentlige virksomheder. Hvis beløbet ikke betales inden kreditten er udløbet sender vi dig en påmindelse. Der påregnes et rykkergebyr på kr. 100,- (ekskl. moms) pr. påmindelsesskrivelse. Der debiteres desuden morarente på 2,00 procent per påbegyndt måned. Eftersom håndteringen af betalinger pr. faktura er mere ressourcekrævende end f.eks. betaling med dankort, pålægges et gebyr på kr. 9,00 som dækker de ekstra omkostninger der er forbundet med en fakturabetaling.

Retur, bytte og reklamation

30 dages fuld returret

- Du har altid fuld returret i 30 dage fra du modtager varen.

Ønsker du at benytte din returret og returnere en vare skal du sende varen retur til os, og vedlægge en kopi af fakturaen eller en henvisning til fakturanummeret, sammen med et kort brev, hvori du skriver at du gerne vil returnere en vare og bestille en anden eller have dine penge retur. Vi skal bruge følgende information fra dig for at kunde behandle din varereturnering: navn, adresse, telefonnummer og et registrerings- samt kontonummer, hvortil pengene skal overføres. Der kan gå op til 14 arbejdsdage før du har dine penge retur på kontoen.

Forsendelse ved returnering af varer under returretten betaler du selv, og vi anbefaler dig at sende varer retur som anbefalet brev eller som pakkepost, da Post Danmark ikke garanterer for øvrige forsendelser.

iBob.dk tager forbehold for returvarer der bortkommer I posten og anbefaler ovenstående forsendelsesmetoder.

Har du spørgsmål, så ring endelig til vores kundeservice på telefon 75 45 79 00. Kundeservice kan træffes mandag til fredag fra kl. 9:00 til 21:00.

Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen til nedenstående adresse. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den i.

Bemærk, at du gerne må afprøve varen, og herunder også bryde emballagen inden du returnerer den til os. Hvis en vare fra iBob.dk ikke lever op til dine forventninger giver vi dig ret til at returnere den inden for 30 dage. Det er det vi kalder fuld returret! Vi beder dig blot om at returnere varen som beskrevet ovenfor.

Returvarer sendes til:

iBob
Falkevej 3A
6705 Esbjerg Ø
mrk. Returvare

 

Reklamation - hvordan gør jeg?

iBob.dk tilbyder høj kvalitet og funktion til meget lave priser, og vi ønsker at vores kunder skal være tilfredse kunder. Men hvis varen mod forventning ikke fungerer eller lever op til dine forventninger, bytter vi til nyt – helt uden diskussion. 

Hvis du opdager at en vare er defekt, så ring til kundeservice på tlf. 75 45 79 00 (du skal oplyse fakturanummer), og vi vil straks sende dig en ny erstatningsvare, samt en konvolut (frankeret), som du kan returnere den defekte vare i. Herved har du ingen ekstra omkostninger, hvis uheldet skulle være ude.

iBob.dk tilbyder en reklamationsret på 2 år, det vil sige, at du har ret til at klage over mangler ved varen i to år fra varens levering. Det er som udgangspunkt kun produktfejl du kan reklamere over I denne periode, og hvis fejlen har været til stede på leveringstidspunktet.

I det første halve år gælder den såkaldte formodningsregel, som siger, at de fejl og mangler, der viser sig de første seks måneder, formodes at have været der på købstidspunktet. Og iBob.dk ombytter derfor varen inden for de første seks måneder.

I de følgende 18 måneder er det jf. gældende regler køberen, som skal godtgøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Kan du som køber godtgøre dette, så vil iBob.dk naturligvis bytte varen.

 

Bytning af printerpatroner efter 30 dage 

Vi er klar over at når du køber printerpatroner hos iBob.dk, kan der gå et stykke tid inden du får behov for at sætte den næste I din printer, og du skifter måske endda din printer ud I mellemtiden. Derfor bytter vi dine printerpatroner hvis de er købt hos os og de er under 6 måneder gamle. Ønsker du at bytte printerpatroner der er mere end 30 dage, men under 6 måneder gamle skal de være uåbnede – dvs. emballagen må ikke være brudt. Vi bytter gerne disse printerpatroner til andre printerpatroner efter eget valg. 

Du skal sende printerpatronerne til os, sammen med et brev hvor du henviser til det relevante fakturanummer. Derudover skal du vedlægge dit navn og adresse, samt telefonnummer. Og skrive hvilke printerpatroner du gerne vil have i stedet. Det er dog vigtigt at de printerpatroner du returnerer til os har en højere pris end dem du ønsker at få tilsendt I stedet. Vi giver nemlig ikke kredit til privatpersoner. Og at differencen på printerpatroner også dækker forsendelsesomkostningen på kr. 45,00 - eller I det mindste det meste af forsendelsesomkostningen. Hvis det ikke helt dækker forsendelsesomkostningen på kr. 45,00 så betaler vi gerne en lille difference som en ekstra service.

Hvis beløbet ikke stemmer helt overens, så ring til vores kundeservice og lav en aftale om at vi næste gang du køber giver det tilsvarende beløb i rabat, eller foretag en bestilling med merbetaling over telefonen.

Du kan kontakte kundeservice på telefon 75 45 79 00. De kan træffes mandag til fredag fra kl. 9:00 til 21:00.

Leveringbetingelser

Vi har fantastisk travlt for tiden! Vores lager- & logistikafdeling har enormt travlt for tiden med at få sendt alle jeres ordrer afsted, hvilket gør at viikke kan eller tør garantere at samtlige ordrer afsendes fra dag til dag, som vi normalvis gør. Af denne grund er vores leveringstid udvidet til levering indenfor 4 dage, for at undgå at love dig som kunde noget som vi muligvis ikke kan overholde – men bliv ikke overrasket hvis du modtager din ordre før. På nuværende tidspunkt er leveringstiden således 1-4 arbejdsdage, men langt størstedelen af ordrene kommer afsted som dag-til-dag levering.

Leveringstid OBS: Dette afsnit omkring leveringstid er ikke gældende pt. grundet ovenstående. Hvis du foretager en bestilling inden klokken 21:00, så vil varerne blive sendt afsted samme dag og bliver leveret førstkommende hverdag hos dig. Varerne bliver sendt med GLS, der pt leverer 99,4% af de afsendte varer sikkert dagen efter. Når pakken sendes fra vores lager modtager du en e-mail fra os, hvor du bliver gjort opmærksom på at pakken er sendt og at du kan følge den i GLS pakkesystem. Du kan følge pakken ved at klikke på linket i mailen eller ved at indtaste pakkenummeret her til højre.

 

Har du ikke modtaget din pakke? Hvis du har problemer med at din pakke ikke kommer frem til dig, så kontakt endelig kundeservice på telefon 75 45 79 00. De kan træffes mandag til fredag i tidsrummet 9:00 til 21:00.

Har du ikke mulighed for at ringe til kundeservice, så tøv ikke med at sende os en mail. Din henvendelse vil blive besvaret snarest muligt.

 

Leveringsomkostninger Bestillinger leveres i hele Danmark. Du betaler forsendelse på kr. 45,00 ved en bestilling hvor ordreværdien er mindre end kr. 599. Er ordreværdien over kr. 599 betaler vi fragten for dig, og du får dermed gratis levering. Vi sender ligeledes varer til Grønland eller Færøerne mod en ekstra betaling for forsendelsen. Forsendelsesprisen til Grønland og Færøerne er på kr. 299,00 ved pakker under 5 kg. Ved pakker over 5 kg er prisen kr. 399,00.

 

Udsolgte og udgået varer Er den vare du bestiller, mod forventning, udsolgt eller udgået orienteres du hurtigt pr. mail eller telefon. Ved udsolgte varer informeres du om ny forventet leveringstid. Hvis du ikke ønsker at vente på den pågældende vare har du mulighed for at afbestille og få dine penge retur. Ved udgåede varer informeres du om at varen ikke længere er mulig at få hjem fra vores leverandør. Vi vil i de fleste tilfælde finde et alternativ til varen. Hvis du ikke ønsker alternativet på den pågældende vare har du mulighed for at afbestille og få dine penge retur. Alle udgåede varer vil hurtigst muligt blive fjernet fra hjemmesiden.

 

Fejllevering Hvis der sker fejl i forbindelse med pakning af din bestilling, så beder vi dig kontakte vores kundeservice på telefon 75 45 79 00. De kan træffes mandag til fredag fra kl. 9:00 til 21:00. Så vil der være en medarbejder, som vil sørge for at den bestilte vare sendes til dig, sammen med en frankeret konvolut til den forkert leverede vare, så du kan returnere den til os uden omkostning for dig.

Har du derimod selv bestilt en forkert vare ved en fejl, så kan du selvfølgelig returnere denne vare og bestille en ny vare. Du betaler her selv for at returnere varen.

 

Er pakken gået i stykker? Vi oplever heldigvis meget sjældent at der er problemer med pakkernes stand, når de når frem til kunden. Men skulle du være uheldig, og oplever du problemer med indholdet som resultat af en beskadiget pakke bør du kontakte vores kundeservice med det samme.

Du kan træffe vores kundeservice på telefon 75 45 79 00. Kundeservice træffes mandag til fredag fra kl. 9:00 til 21:00.


Ansvarsfraskrivelse iBob.dk tager forbehold for tastefejl, prisfejl og kommafejl på hjemmesiden. Vi gør opmærksom på at ordrebekræftelsen ikke er en accept af ordren fra iBob.dk men blot en kopi af indkøbskurven. Accepten af ordren sker ved fremsendelse af fakturaen på ordren.

 

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.