• 1-3 dages levering
  • 30 dages fuld returret
  • 22 års erfaring

Retur, bytte og reklamation

Retur, bytte og reklamation

30 dages fuld returret

- Du har altid fuld returret i 30 dage fra du modtager varen.

Ønsker du at benytte din returret og returnere en vare skal du sende varen retur til os, og vedlægge en kopi af fakturaen eller en henvisning til fakturanummeret, sammen med et kort brev, hvori du skriver at du gerne vil returnere en vare og bestille en anden eller have dine penge retur. Vi skal bruge følgende information fra dig for at kunde behandle din varereturnering: navn, adresse, telefonnummer og et registrerings- samt kontonummer, hvortil pengene skal overføres. Der kan gå op til 14 arbejdsdage før du har dine penge retur på kontoen.

Forsendelse ved returnering af varer under returretten betaler du selv, og vi anbefaler dig at sende varer retur som anbefalet brev eller som pakkepost, da Post Danmark ikke garanterer for øvrige forsendelser.

iBob.dk tager forbehold for returvarer der bortkommer I posten og anbefaler ovenstående forsendelsesmetoder.

Har du spørgsmål, så ring endelig til vores kundeservice på telefon 75 45 79 00. Kundeservice kan træffes mandag til fredag fra kl. 9:00 til 21:00.

Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen til nedenstående adresse. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den i.

Bemærk, at du gerne må afprøve varen, og herunder også bryde emballagen inden du returnerer den til os. Hvis en vare fra iBob.dk ikke lever op til dine forventninger giver vi dig ret til at returnere den inden for 30 dage. Det er det vi kalder fuld returret! Vi beder dig blot om at returnere varen som beskrevet ovenfor.

Returvarer sendes til:

iBob
Falkevej 3A
6705 Esbjerg Ø
mrk. Returvare

 

Reklamation - hvordan gør jeg?

iBob.dk tilbyder høj kvalitet og funktion til meget lave priser, og vi ønsker at vores kunder skal være tilfredse kunder. Men hvis varen mod forventning ikke fungerer eller lever op til dine forventninger, bytter vi til nyt – helt uden diskussion. 

Hvis du opdager at en vare er defekt, så ring til kundeservice på tlf. 75 45 79 00 (du skal oplyse fakturanummer), og vi vil straks sende dig en ny erstatningsvare, samt en konvolut (frankeret), som du kan returnere den defekte vare i. Herved har du ingen ekstra omkostninger, hvis uheldet skulle være ude.

iBob.dk tilbyder en reklamationsret på 2 år, det vil sige, at du har ret til at klage over mangler ved varen i to år fra varens levering. Det er som udgangspunkt kun produktfejl du kan reklamere over I denne periode, og hvis fejlen har været til stede på leveringstidspunktet.

I det første halve år gælder den såkaldte formodningsregel, som siger, at de fejl og mangler, der viser sig de første seks måneder, formodes at have været der på købstidspunktet. Og iBob.dk ombytter derfor varen inden for de første seks måneder.

I de følgende 18 måneder er det jf. gældende regler køberen, som skal godtgøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Kan du som køber godtgøre dette, så vil iBob.dk naturligvis bytte varen.


Bytning af printerpatroner efter 30 dage 

Vi er klar over at når du køber printerpatroner hos iBob.dk, kan der gå et stykke tid inden du får behov for at sætte den næste I din printer, og du skifter måske endda din printer ud I mellemtiden. Derfor bytter vi dine printerpatroner hvis de er købt hos os og de er under 6 måneder gamle. Ønsker du at bytte printerpatroner der er mere end 30 dage, men under 6 måneder gamle skal de være uåbnede – dvs. emballagen må ikke være brudt. Vi bytter gerne disse printerpatroner til andre printerpatroner efter eget valg. 

Du skal sende printerpatronerne til os, sammen med et brev hvor du henviser til det relevante fakturanummer. Derudover skal du vedlægge dit navn og adresse, samt telefonnummer. Og skrive hvilke printerpatroner du gerne vil have i stedet. Det er dog vigtigt at de printerpatroner du returnerer til os har en højere pris end dem du ønsker at få tilsendt I stedet. Vi giver nemlig ikke kredit til privatpersoner. Og at differencen på printerpatroner også dækker forsendelsesomkostningen på kr. 45,00 - eller I det mindste det meste af forsendelsesomkostningen. Hvis det ikke helt dækker forsendelsesomkostningen på kr. 45,00 så betaler vi gerne en lille difference som en ekstra service.

Hvis beløbet ikke stemmer helt overens, så ring til vores kundeservice og lav en aftale om at vi næste gang du køber giver det tilsvarende beløb i rabat, eller foretag en bestilling med merbetaling over telefonen.

Du kan kontakte kundeservice på telefon 75 45 79 00. De kan træffes mandag til fredag fra kl. 9:00 til 21:00.

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.